Pojdi na glavno vsebino

10 nasvetov za prodajne aktivnosti v času, ko svet stoji

Zaradi koronavirusa se je poslovanje številnih podjetij močno upočasnilo, ali celo ustavilo, kar je omrtvilo tudi prodajo.  

Kar seveda ne pomeni, da pri čakanju na konec epidemije povsem prekinemo svoje prodajne dejavnosti. 

Vendar pa jih moramo prilagoditi trenutnemu stanju, sicer lahko pri odnosih s poslovnimi kupci naredimo nepopravljivo škodo. 

Zato navajam deset nasvetov za prodajne aktivnosti v času krize, ko smo se skupaj s kupci iz delovnega in poslovnega preselili v domače okolje.

Ohranite stike. Poslovno sodelovanje je odnos med ljudmi, ki ostajajo povezani tudi v najtežjih časih. Mnogi kupci delajo od doma in so bolj dosegljivi, kot pri vsakdanjih službenih obveznostih. Pokličite jih po telefonu ali Skypu, napišite jim osebno elektronsko pošto ali Linkedin sporočilo in pokažite, da mislite nanje. 

Poslušajte. V težkih trenutkih vsaj malo pomaga, če nas nekdo posluša. Če so kupci pripravljeni na pogovor, jim samo prisluhnite. Ne opisujte svojih težav, ker verjemite, da kupcev ne zanimajo, ali pa jih bodo preslišali.  

Pokažite razumevanje. Predstavljajte si, da ste vodilni v podjetjih, ki so prisiljena prekiniti delo in ne morejo ustvarjati prihodkov za plače in druge obveznosti. Ali, da ne morete zaslužiti zase in za svojo družino. Kako bi se počutili? Kako bi razmišljali in kako ravnali? Kaj bi vam v takšnem položaju najbolj pomagalo? 

Ponudite pomoč. Vendar samo, če je iskrena in čeprav ni nujno povezana z vašo dejavnostjo. Kadar smo v težavah, se nam izostrijo čuti in čustva, zato smo veliko bolj občutljivi, če nas želi nekdo izkoristiti. 

Sodelujte na daljavo. Kljub krizi kupci še vedno potrebujejo izdelke in storitve. Prav tako se navezujejo stiki in potekajo pogovori o sodelovanju. Le da so sestanke za mizami zamenjala srečanja preko Skypa in drugih povezav. 

Načrtujte. Razmišljajte, kako boste nadaljevali prodajo, ko bo kriza minila. Katerim kupcem se boste posvetili? Na kakšen način boste z njimi komunicirali? Kako jih boste nagovorili? V prodaji namreč še nekaj časa ne bo, kot je bilo, zato bomo morali spremeniti tudi svoje prodajne pristope. 

Ustvarjajte. Naredite in uredite zadeve, za kar vam je doslej primanjkovalo časa ali volje. Preglejte in posodobite spletno stran, napišite nove ali predelajte obstoječe prodajne vsebine, izdelajte sezname ciljnih kupcev, osvežite svoj Linkedin profil in podobno. 

Ne pritiskajte. Ali ste v podjetju ta čas pripravljeni kupiti nekaj, česar zares nujno ne rabite? Zagotovo ne. In enako velja za kupce. Zato nima nobenega smisla, da nanje pritiskamo s svojimi ponudbami, saj bomo naredili več škode kot koristi. 

Pozabite na prodajne trike. Pri vsaki krizi se pojavijo tudi zaslužkarji, ki jo želijo izrabiti v svojo korist. Prepoznamo jih po slabo prikritih prodajnih sporočilih, s katerimi nam pod pretvezo solidarnosti ponujajo svoje izdelke in storitve. Ne podcenjujte kupcev, saj takšnih potez ne bodo kar pozabili. 

Ne obupujte. Čeprav nas pri prodaji zagotovo čakajo težji časi, ne obupujte, ker ne bo prav nič pomagalo. Bodite veseli, če imate službo in zagotovljeno plačo, čeprav bo morda nekoliko nižja. Če tega nimate, pa resno in trezno razmislite, kako lahko zaslužite. Kajti vsak ima zagotovo sposobnost, za katero je nekdo pripravljen plačati.  

In morda jo boste odkrili prav sedaj. 

Čas, ko svet stoji, torej niso nepričakovane počitnice, temveč obdobje za pripravo na razmere, ki bodo v prodaji zagotovo zahtevnejše, kot so bile zadnjih nekaj let. 

Zato ga kar najbolje izkoristimo. 

Če imate polega časa tudi voljo za pridobivanje praktičnih nasvetov, ni nam pomagajo pri trženju, prodaji in vodenju, jih lahko najdete v priročniku Skrivnosti uspešne prodaje in v spletni reviji PROPRO

#ostanitedoma #boditezdravi

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...