Pojdi na glavno vsebino

Kako nam poslovna darila pomagajo pri prodaji?

Še dobra dva meseca nas ločita od decembra, ko nastopijo dnevi morebitnih poslovnih daril za kupce ter druge partnerje, prijatelje in zaposlene. Zato je skoraj skrajni čas, da se odločimo, če in kaj bomo komu podarili. 

Zakaj pravim morebitnih?

Ker so v mnogih podjetjih prednovoletno obdarovanje že zdavnaj ukinili. Kar iz prodajnega vidika ni najbolj pametna odločitev.

December je namreč odlična priložnost, da se še zadnjič v letu sestanemo s pomembnejšimi poslovnimi partnerji. Ključnimi kupci, ki nam prinašajo največ prihodka. In prodajnimi stiki, od katerih pričakujemo naročila v novem letu. Iz več razlogov.

 

Da preverimo zadovoljstvo kupcev z našim sodelovanjem v letu, ki se izteka, njihove načrte v prihodnjem ter morda pridobimo kakšno priporočilo. In pri možnih novih kupcih utrdimo naš medsebojni odnos.

 

Prav tako ali še bolj pomembno pa je, da ljudem, s katerimi sodelujemo, z obiskom izkažemo svojo pozornost. Kar je lahko majhna, a pomembna konkurenčna prednost. Naj ponazorim s primerom.

 

Pred leti se je podjetje, v katerem sem bil zaposlen, potegovalo za posel pri enem od največjih domačih živilskih proizvajalcev. Ko je bil dogovor uspešno sklenjen, je direktor podjetja povprašal, kaj je odločilno vplivalo na izbiro. Odgovor se je glasil, da je bil to njegov prednovoletni obisk, za katerega si drugemu ponudniku ni zdelo vredno vzeti časa.

 

Na takšen obisk seveda ne moremo priti praznih rok. In zato potrebujemo primerno poslovno darilo.

 

Pri tem je priporočljivo upoštevati vsaj dve zadevi. Prvič, zakonske omejitve glede vrednosti daril, ki jih sicer redko, a ponekod vseeno upoštevajo. In drugič, notranja pravila, ki v nekaterih podjetjih prepovedujejo sprejemanje poslovnih daril. Zato je to smiselno vnaprej preveriti. Saj je precej neprijetno, če mora poslovni partner naše darilo zavrniti.

 

In kakšno je primerno poslovno darilo?

 

Odvisno od nivoja sogovornikov, ki jih obiskujemo.

 

Iz prodajnega vidika so dobra izbira darila, ki imajo trajnejšo uporabno vrednost. Takšen je recimo estetski ali unikatni koledar. Zakaj?

 

Skoraj vsi ga potrebujemo, vsaj za okras. Vsakič, ko ga uporabnik pogleda, s kotičkom očesa opazi ime našega podjetja. Prav tako ga opazijo tudi drugi, ki obiščejo njegovo pisarno. In darilo nikoli ne bo preseglo dovoljene vrednosti.

 

Če ste ob predlogu morda samo zavili z očmi, se spomnite na znameniti Pirellijev koledar, odličnega recimo izda podjetje Akrapovič in še marsikdo.

 

Za razliko od potrošnih daril, kot sta hrana in pijača ter razne šare, ki imajo enkratno uporabnost, končajo v kotu omare, ali jih prejemniki ob prvi priložnosti izročijo nekomu drugemu.

 

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...