Pojdi na glavno vsebino

Test: Ocenite učinkovitost ravnanja s ključnimi kupci pri prodaji B2B

Ali uporabljate kriterije, po katerih določate svoje ključne kupce? Ali imate določeno, kdo je odgovoren za odnose z vsakim posameznim ključnim kupcem? Ali imate izdelana jasna navodila za ravnanje s ključnimi kupci?

To so samo tri vprašanja, na katera v redkih podjetjih odgovorijo pritrdilno.

Kar je slabo, saj so temelji za dolgoročno sodelovanje s kupci, od katerih smo poslovno najbolj odvisni.

Če vas zanima hitra ocena, kako učinkovito ravnate s svojimi ključnimi kupci, jo boste izvedeli s pomočjo preprostega testa. Pri vsakem vprašanju zgolj odgovorite pritrdilo ali nikalno glede na stanje v vašem podjetju.

  1. Ali imate izdelane merljive kriterije za določitev ključnih kupcev?
  2. Ali pri kriterijih poleg višine letnih prihodkov upoštevate tudi druge dejavnike?
  3. Ali imate izdelan seznam ključnih kupcev?
  4. Ali imate določeno, kdo je osebno odgovoren za odnose s posameznim ključnim kupcem?
  5. Ali imate izdelana navodila za ravnanje s ključnimi kupci kot je priročnik KAM?
  6. Ali vsaj enkrat letno merljivo ocenite zadovoljstvo ključnih kupcev?
  7. Ali imate izdelane ocene prodajnega potenciala ključnih kupcev?
  8. Ali imate izdelane matrike pokritosti ključnih kupcev?
  9. Ali imate izdelane matrike osebnih povezav s ključnimi kupci?
  10. Ali ključne kupce redno, kar pomeni vsaj petkrat letno, informirate in izobražujete, kako jim s svojimi izdelki in storitvami lahko pomagate izboljšati poslovanje?
  11. Ali se vsaj dvakrat letno osebno sestanete s ključnimi kupci in preverite njihova pričakovanja v zvezi z medsebojnim sodelovanjem?
  12. Ali ste seznanjeni, kakšni so glavni ciljni ključnih kupcev na vašem področju v obdobju od treh let?
  13. Ali imate izdelana navodila za učinkovito reševanje reklamacij ključnih kupcev?

In kakšni so rezultati?

Če ste negativno odgovorili na tri ali manj vprašanj, s ključnimi kupci ravnate dokaj učinkovito, čeprav lahko nekaj dejavnikov še izboljšate.

Če ste negativno odgovorili na štiri do osem vprašanj, imate pri ravnanju s ključnimi kupci precej možnosti za izboljšave, ki se jih je smiselno lotiti čim prej.

Če ste pozitivno odgovorili na manj kot pet vprašanj, pa je stanje pri ravnanju s ključnimi kupci dokaj resno, morate ukrepati takoj, preden bo morda prepozno.

Rešitve za vsa navedena in druga bistvena vprašanja, ki jih moramo poznati za učinkovito ravnanje s ključnimi kupci pri prodaji B2B, lahko izveste na internem izobraževanju, kar po želji sporočite tukaj.

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...