Pojdi na glavno vsebino

Želite biti uspešni pri vodenju prodaje? 7 koristnih nasvetov.

Ne glede, če se v podjetju s prodajo ukvarjata samo dve osebi, je potrebno vodenje ali vsaj usklajeno delovanje. Drugače se lahko zgodi, da prodaja deluje kot čoln, v katerem veslača veslata vsak v svojo smer.

V podjetju, kjer sem bil zaposlen, smo v začetku vsakega leta izdelali lestvico prodajnih rezultatov posameznih prodajnikov za preteklo leto. Ko sem bil po prodajnem izkupičku že drugo leto zapored čisto pri vrhu, me je direktor podjetja povabil v svojo pisarno. Povedal je, da je to sicer lepo, ni pa v redu. Kajti kot direktor prodaje bi moral poskrbeti, da imajo dober rezultat vsi člani prodajne ekipe, tudi če sam ne bi prodal ničesar.

Čeprav me je v prvem trenutku takšno mnenje neprijetno presenetilo, sem po premisleku ugotovil, da ima prav.

Vendar je to le ena izmed napak, ki jih srečamo pri vodenje prodaje.

7 koristnih nasvetov za vodenje prodaje

Kot direktor ali vodja prodaje se moramo zavedati, da sta ocena našega dela in naš osebni uspeh odvisna od prodajne uspešnosti naših sodelavcev. Kajti, če smo odličen prodajalec, to še ne pomeni, da smo uspešni tudi pri vodenju prodaje.

Zato v nadaljevanju navajam nekatere pomembne dejavnike, ki nam lahko pomagajo, da prodajna ekipa z večjim veseljem opravlja svoje delo in zato dosega boljše prodajne rezultate.

Zaslužimo spoštovanje. Ključna odlika dobrega vodje ni priljubljenost, temveč da ga sodelavci spoštujejo. Zaradi odnosa do dela in sodelavcev, poštenosti, znanja in drugih pozitivnih lastnosti. A, spoštovanja si ne pridobimo z napisom na poslovni vizitki in vratih, temveč s svojimi dejanji. In samo vodja, ki ga spoštujejo, lahko pričakuje, da ga bodo sodelavci upoštevali in mu sledili.

Osebno spoznajmo svoje kupce. Če želimo uspešno voditi prodajo, moramo poznati svoje kupce. Kaj kupujejo, kako in zakaj, kdo so odločevalci pri nakupu naših izdelkov in storitev in zakaj jih kupijo ravno pri nas. Šele, ko poznamo svoje kupce, lahko usmerjamo in pomagamo svojim sodelavcem. Vendar odgovorov na takšna in podobna vprašanja ne bomo izvedeli, če prodajo vodimo iz svoje pisarne.

Delimo znanje. Ste našli zanimiv članek o prodaji, se udeležili dobrega prodajnega seminarja, ali prebrali knjigo, v kateri ste izvedeli koristne prodajne nasvete? Ne zadržimo uporabnih podatkov samo zase, temveč jih delimo s sodelavci. Kajti z več znanja bodo uspešnejši pri svojem delu.

Bodimo dostopni. Vsakemu se zgodi, da se pri prodajni priložnosti znajde v položaju, ko sam ne vidi poti naprej. Takrat je včasih dovolj le kratek pogovor in že zasveti luč na koncu predora. Zato bodimo vedno dostopni za svoje sodelavce in jim pomagajmo najti najboljše možne rešitve.

Bodimo seznanjeni. Kot vodja moramo biti tekoče seznanjeni z vsem dogajanjem na področju prodaje. Samo na takšen način lahko pravočasno zaznamo spremembe pri kupcih, opazimo neskladnosti pri delu prodajne ekipe, imamo vedno odgovore na vprašanja nadrejenih in nasvete za pomoč svojim prodajnim sodelavcem.

Pohvalimo. Dobro opravljeno delo, pridobljeno naročilo, dober prodajni rezultat. Pohvala je pogosto vredna več kot denar, saj dviguje samozavest in daje spodbudo. Hkrati pa je najcenejši način, da nagradimo svoje sodelavce, kolikor pogosto in kadar želimo, ne da bi za to potrebovali odobritev nadrejenih.

Gradimo zaupanje. Kar sejemo, to žanjemo. Samo, če bomo zaupali svojim sodelavcem, delili informacije in znanje, bili dostopni in pošteni ter jim iskreno pomagali pri delu, bomo tudi sami deležni njihovega zaupanja. Da nas ne bodo zavajali z netočnimi podatki, si izmišljevali izgovorov in nam pripravljali drugih neljubih presenečenj. Kajti v nasprotnem primeru bomo v večnem strahu pred neuspehom pri vodenju prodaje.

Toliko na kratko, če potrebujete samo nasvet.

Več o tem, kar naj bi o prodaji vedeli in upoštevali vodilni ter še več nasvetov o vodenju prodaje pa si lahko preberete v priročniku Uživajmo v prodaji.

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...