Inbound ali Outbound? Kakšen marketing zares potrebujemo?
Spremenjene nakupovalne navade kupcev, ki sta jih povzročili predvsem široka dostopnost informacij o izdelkih in storitvah ter digitalizacija poslovanja, prinašajo tudi nove trženjske pristope. Med katerimi se pogosto omenjata t.i. Inbound in – kakor njegovo nasprotje – Outbound marketing.
Kaj izraza pomenita in v čem je razlika?
Outbound (slo. Izhodni) marketing avtorji imenujejo tudi klasični ali tradicionalni marketing. Vsebinsko temelji na predstavitvi izdelkov in storitev, zato bi bilo morda boljše poimenovanje izdelčni marketing. Uporabljamo ga v obliki oglasov, reklam, panojev, naslovljene pošte, hladnega klicanja, razstavnih prostorov in podobno. Ker naj bi prekinjal naše delo in vsebine, ki jih spremljamo – npr. ogled spletnih strani, branje člankov, gledanje filmov, ipd. – ter se nam vsiljeval, ga nekateri imenujejo tudi vsiljevalni ali motilni marketing.
Inbound (slo. Vhodni) marketing pa avtorji enotno imenujejo vsebinski, kar sicer velja tudi za t.i. Content Marketing. Temeljil naj bi na podajanju koristnih vsebin, ki privlačijo kupce ter rešitev, ki jih omogočajo naši izdelki in storitve. Uporabljamo ga v obliki blogov, brezplačnih e-knjig in brošur, dejavnosti na družbenih omrežjih, spletnih seminarjev (t.i. webinarjev), email marketinga, SEO in podobno. Za razliko od vsiljevalnega, naj bi šlo za marketing z dovoljenjem.
Pogosto je omenjena tudi razlika, da naj bi bil vsebinski marketing načeloma precej cenejši od izdelčnega. Zakaj pravim načeloma? Ker so znani primeri projektov vsebinskega marketinga v vrednosti več deset tisoč evrov.
Priznam, da se z omenjenimi razlagami preveč ne strinjam. Zakaj? Ker je t.i. klasično trženje prav tako lahko vsebinsko koristno in zanimivo ter obleganje s t.i. koristnimi vsebinami precej nadležno. In še bi lahko našteval. Zato je ločevanje trženja na takšen način dokaj nesmiselno.
In kakšen marketing zares potrebujemo?
Takšnega, ki deluje.
Potrebujemo trženje, ki nam prinaša največjo prepoznavnost pri ciljnih kupcih in povpraševanje po naših izdelkih in storitvah. Ne glede, če gre za t.i. vsiljevalno, trženje, saj naših kupcev to očitno ne moti, sicer jih ne bi zanimali.
Znan pregovor pravi, da se konja, ki zmaguje, ne menja.
In če vam največ trženjskih koristi prinašajo nastopi na sejmih, hladno klicanje ali oglaševanje, se ne pustite prepričati, da je skrajni čas, da se posvetite sodobnemu vsebinskemu marketingu.